RØHNESELMER SØKER REGNSKAPSSJEF

RøhneSelmer søker Regnskapssjef

Arbeidsgiver: RøhneSelmer

Stillingstittel: Regnskapssjef

Frist: Snarest

Ansettelsesform: Fast

RøhneSelmer er et selskap som har ambisjoner og vekstplaner, og hvor det den siste tiden har det vært fokus på å utvikle og profesjonalisere stabsfunksjoner internt. I denne anledning søker vi nå en operativ og faglig dyktig regnskapssjef til å lede vår regnskapsavdeling med 4 ansatte. 

Stillingen innebærer overordnet ansvar for den operative driften og  leveranser fra vår regnskapsavdeling. Du vil arbeide tett med vår CFO og sammen bidra til å gjøre økonomiavdelingen til en sentral sparringspartner for ledelse og selskapet forøvrig. 

I tillegg til å påse god faglig kvalitet og løpende leveranser, vil du være sentral i å utvikle avdelingen videre, med spesielt fokus på prosess- og systemutvikling.  

Som regnskapssjef vil du ha personalansvaret for avdelingens 4 ansatte og du vil rapportere til CFO. Din rolle favner bredt; fra den daglige driften av avdelingen med fokus på å sikre at avdelingens oppgaver håndteres i det daglige, via utviklingsprosjekter, til rapportering og koordinering mot CFO. Det overordnede aspektet er å sikre at vårt regnskap holder høy kvalitet til enhver tid.

Den rette kandidaten er faglig dyktig, har høy gjennomføringsevne og en operasjonell vilje. Vi ser og en fordel i at du har god systemkompetanse og en nysgjerrighet på effektivisering av oppgaver gjennom riktig systembruk for å bygge en fremtidsrettet regnskapsfunksjon. Du må også være god til å kommunisere med personer utenfor økonomiområdet ettersom regnskapsavdelingen jobber tett mot driften.

Stillingens ansvarsområder

Rollen har stor bredde, men inkluderer blant annet:

  • Lede og videreutvikle regnskapsavdelingen, herunder personalansvar for avdelingens 4 ansatte
  • Operativ rolle ifm periode- og årsavslutning, inkludert finansiell rapportering til eiere og offentlig myndigheter
  • Rapportering, løpende avstemming og analyser til finansielle samarbeidspartnere
  • Være en sentral sparringspartner ut mot våre bil-hus innenfor finansielle spørsmål. Støtte de ved behov med analyser og vurderinger
  • Likviditetsstyring
  • Bidra sterkt inn til å profesjonalisere regnskaps- og økonomifunksjonen ytterligere ved å effektivisere og forbedre prosesser, samt ta i bruk systemer og digitale løsninger i større grad
  • Planlegging av revisjon og primærkontakt mot revisor

Den suksessfulle kandidaten er:

  • Handlekraftig og løsningsorientert
  • Strukturert, nøyaktig og effektiv
  • Opptatt av teamarbeid og evne til å spille andre gode
  • Serviceinnstilt og engasjert
  • Positiv innstilling til utfordringer og godt humør

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdanning
  • Relevant erfaring fra tilsvarende rolle
  • Sterk og bred fagkompetanse innenfor regnskap
  • God systemkompetanse og forståelse, samt erfaren bruker av office-programmer
  • Gode analytiske evner, forstå konsekvenser og finne løsninger

Vi tilbyr

Arbeidssted vil være hos RøhneSelmer AS på Alnabru i Oslo. Du vil komme inn i et veletablert selskap, med et uformelt, hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø. Du vil jobbe tett i samarbeid med CFO og økonomiorganisasjonen for øvrig. Stillingen byr på gode muligheter for både personlig og faglig utvikling, og du vil få jobbe sammen med dyktige og engasjerte kollegaer. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser.

For ytterlige informasjon, kontakt Dfind ved Ørjan Gamst på tlf. 957 29 725, mail: [email protected], eller Robert Larsen, tlf. 948 78 163, mail: [email protected]. Søknader behandles fortløpende.

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Kontakt oss


Kampanjer

Vis alle de siste kampanjene

Nyheter

Nyheter og arrangementer