Bodø-arkitekten Unni: Valgte Mustang Mach-E fordi den ser best ut!

Ford Explorer ladbar hybrid er en av våre klare bestselgere, og ikke uten grunn. Vår store, raske og luksuriøse SUV passer nemlig perfekt til krevende norske forhold, med god elektrisk rekkevidde og kompromissløs framkommelighet.
Ford Explorer er en av de tøffeste bilene i salg akkurat nå. Den ser kraftig, rask og stor ut fra alle vinkler. Selv med alle sju setene i bruk måler bagasjerommet 330 liter. Med andre ord har du fortsatt god plass. Slår du ned bakerste seterad har du faktisk over en kubikkmeter til rådighet, nok til både kjæledyr og bagasje på sommerferie. Som toseter er dette en fullgod varebil. Vi har en egen utgave med grønne skilter til deg som ønsker dette.
Fra førersetet i Ford Explorer gjør du det meste fra touch-skjermen i midtkonsollen, eller fra det heldigitale instrumentpanelet bak rattet. I kupeen finner du også et førsteklasses surround-lydanlegg fra Bang & Olufsen. Takket være klasseledende støydemping hører du heller ikke stort annet, selv på motorveien. Kraftige LED-lamper med automatisk fjernlys-assistent er standardutstyr, i likhet med nesten alt annet på Ford Explorer.
En ladbar hybrid gir deg mange av fordelene med å ha elbil, men ingen av ulempene. Ford Explorer kjører faktisk over fire mil på elmotoren alene. Det betyr at mange kan komme seg til og fra jobben uten å bruke en dråpe bensin. På langtur jobber bensin- og elmotoren sammen for å holde forbruket lavt. Mange setter pris på tryggheten i å kunne fylle tanken på en vanlig bensinstasjon.
Når bensin- og elmotoren jobber sammen får du også noe annet som vi synes er enda bedre enn lavt forbruk. Du får en rå kjøremaskin med mer enn 450 hestekrefter, og et fantastisk bånndrag du nok aldri har kjent i en SUV før. På landeveien er Ford Explorer dønn stabil, og overlegen på komfort. Off-road har du intelligent firehjulstrekk og dreiemoment helt fra stillestående, noe som også kommer godt med når du skal trekke tilhenger. Det unike med Ford Explorer er at disse motorene også gjør bilen mer miljøvennlig, mer fornuftig, mer familievennlig.
Ford Explorer ladbar hybrid er stappfull med ekstrautstyr, og nesten alt kommer som standard. Oppvarmede og ventilerte massasjeseter av skinn, adaptiv cruisekontroll med styrefunksjon, parkeringsassistent med kamera foran og bak, automatisk bakluke samt nedfelling av bakre seterad, glasstak og live-navigasjon er bare noe av standardutstyret på nye Ford Explorer. I tillegg får du oppvarmet ratt, frontrute og vindusviskere, trådløs lading og tilkobling av telefon samt 12 (!) koppholdere. (Bilen bygges i Chicago, tross alt.) Ford Explorer får du som både sjuseter og varebil. Vi er ikke i tvil om at begge ligger et godt stykke foran konkurrentene i samme prisklasse.
Les mer om vår leasingkampanje på Ford Explorer ST-Line her
PS: For tallelskerne der ute kan vi melde at Ford Explorer ladbar hybrid måler 505 x 229 x 178 cm, og produserer opptil 457 hk (hvorav 100 hk kommer fra elmotoren) samt 825 Nm. Bakkeklaringen er på 20 cm. Bilen trekker tilhenger på opptil 2 500 kg og kjører 42 km på strøm ifølge den nye WLTP-standarden. 0-100 km/t gjøres på bare 6 sekunder. Bagasjerommet måler 330 liter som sjuseter, 1 137 liter som femseter, eller hele 2 274 liter når alle baksetene er nede. Blandet forbruk er oppgitt til 0,31 l/mil og 71 g/km CO2. Til å være en terrenggående firehjulstrekker på 2 466 kg uten passasjerer eller bagasje er dette mildt sagt imponerende.